zaterdag 12 maart 2016

Drogen en schoonmaken

Maandag 2x naar de boot geweest en woensdag nog even. Alles is droog gebleven.Wat dingetjes schoongemaakt, klein elektrisch kacheltje aan laten staan en woensdag was het al redelijk gedroogd. Nog niet genoeg om de vloer terug te leggen. Dat heb ik vandaag gedaan. Weer wat schoonmaakwerk verricht en de kachel getest.

De kachel is het enige apparaat dat onder water heeft gestaan. Hier zit alleen een ventilator in en verder is alles mechanisch gelukkig. De ventilator deed het meteen en de vlotter  heb ik schoongemaakt, de diesel leiding doorgespoeld en kachel aangezet. Brandde als vanouds op zijn nieuwe plek midden in het schip, een stuk beter voor de warmte dan vlak bij de ingang waar hij eerst zat. Ik heb de diepte nog even nagemeten, er heeft iets meer dan 60 cm water in de boot gestaan.
Alsof er niets gebeurt is.
Het hout is nog wel vochtig, ik moest nog iets aan een vloerplank zagen, maar dat droogt wel in de loop van de tijd. Een luikje is wat op gezet en moet ik vervangen, verder lijkt er geen echte schade. Behalve het onderste keukenkastje.
Luikje vervangen.
Hier heeft het water flink zijn best gedaan. Maar er komt gelukkig een nieuwe laag vinyl laminaat over.
Nieuwe plek van de schoorsteen.
Dikte van het dek, mooi te zien hoe de lagen epoxy/glasvezel en hout zijn opgebouwd.
Morgen starten met het leggen van de vloer als het een beetje mee zit.

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen