woensdag 30 maart 2016

Vloertje leggen en afronden

Elke vrije dag bezig en soms gaat dat wat sneller en soms, tja zit het niet mee. De watertanks gevuld. De slang is te kort in de haven dus verlengt met 2 tuinslangen van thuis. Ik wil de tanks wel testen voor de vloer er in gaat want water heb ik genoeg gehad binnen. En inderdaad lekker er 2 van de 3 tanks. De aansluiting blijkt zich gezet te hebben en moet verder aangedraaid worden, dus de 300 liter er maar weer uit. Gelukkig hebben we een kraan in de kuip en loopt het zo weg. En weer tanken, nu lijkt het goed maar je bent wel weer een paar uur verder.

De waterpomp en afvoerpomp aangesloten. (De afvoer van de spoelbak zit onder de waterlijn dus hier moet een pomp op) Gat geboord in de romp voor de afvoer en de boel getest.
Ook hier mooi te zien hoe de lagen van de romp zijn opgebouwd.

Nieuwe afvoer
In mijn haast heb ik de stroomdraad van de waterpomp en afvoerpomp verwisseld. De afvoerpomp maakt best wat lawaai dus ik denk dat de waterpomp stuk is. Gelukkig kom er redelijk snel achter.

De koperen gastoevoer verhuist van stuurboord naar bakboord, dus door alle kastjes en bakskisten heen en aan de andere kant weer terug. Goed beugelen en de dag is weer voorbij. Maar dit zijn wel zaken die moeten werken en dus noodzakelijker zijn dan een plintje of andere afwerking.

De dag erna bezig met de vloer. Het vinyllaminaat (ook geschikt voor badkamers) laat zich makkelijk bewerken en het wordt best netjes. Er blijken maar 2 planken volledig te passen en de rest moet op maat gezaagd. De donkere kleur pakt verrassend goed uit! Ik was bang dat het te donker zou worden maar het contrasteert mooi bij het wit van de keuken en het bamboe. Dus dik tevreden.

De vloer op de verhoging heb ik alvast gelijmd want vrijdag plaatsen we de tafel. Lijmen, kitten en schilderen zijn niet zo mijn ding. Alles komt er altijd onder te zitten bij mij. Ook al weet ik dit van te voren het gebeurt toch. De lijm schade valt mee en kan weggeveegd worden.


Het laat zich mooi strak verwerken, uiteraard lukte dit niet in een keer maar dat maakt niet uit.

De kussens zijn ook klaar en worden morgen opgehaald. Dus dan ziet de boot er meteen heel anders uit! Lien is de tafel aan het lakken en de laatste bamboes, vrijdagavond palaver om de pinkstertocht naar Ipswich alvast een beetje voor te bereiden met Ids, Willem, Jan en Ferry. En een borrel te drinken natuurlijk. Omdat we goed willen proefvaren om te kijken of alles wel blijft staan en goed werkt, en de boot weer zeewaardig uit te rusten hebben we de maand april nog wel nodig.

Ik hoop komend weekend het laatste weekend in Heerenveen te liggen. De vloer moet nog gelijmd worden en achter de motor moeten nog wat zaken gebeuren en dan kunnen we varen. Misschien kunnen we langer blijven liggen om schoon te maken en alles zijn plek te geven, maar eigenlijk moet ik 1 april weg van de havenmeester. Met het mooie weer wil iedereen er in uiteraard en dan moeten we weg.

Af en toe heb ik het even gehad. Heb een half uur krom gelegen achter de keuken om de gasleiding te monteren en kon ik er niet meer uit. Ik wist niet hoe ik me hier in had gewerkt. Uiteindelijk wel gelukt natuurlijk maar wel 2 dagen kramp in mijn linker kuit. Een dagje wat dingetjes ophangen en en wat aan klooien ben ik dan wel aan toe. Geen moment met tegenzin bezig, het is ook leuk werk waar je resultaat van ziet!


Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen